Ina Idag

Idag red jag ut med Ina, red mora vändan, och det första ina håller å att göra när jag travar är att stå på näsan... IGEN! vilken liten klumpfia, så jag fick rida på som igår, med mkt tryck och hålla henne i hög "form" så hon inte blir framtung, hon måste verkligen få tyngden mer bak så hon inte blir framtung, för då står hon på näsan, tror det beror på att hon är kofotad fram (hennes ben är vinklade innåt) inte mkt men det syns lite i hennes gång, det är ingenting som är farligt eller som hon är irriterad av utan hon är född så och hon har ärft det av sin mamma som var det.. men det gör att hon kan snubbla lite lättare om hon inte har koll på sina tassar, haha

Iaf jag började med att trava och som sagt fick rida med mkt tryck, och on gick jätte bra! :)
Sen red jag in på en äng och galopperade på en 15 meters volt och böjde henne runt skänkeln, och hon börjar äntligen fatta! hon börjar slappna av och med lite mer träning så kommer hon snart att söka sej ner och börja gå i låg form, och jobba riktigt! :) hon är så duktig min lilla fislisa! :) hihi

När vi kom hem var hon jätte trött, haha hon blir alltid det efter man vart ute! och Imorrn hade jag tänkt att hoppa igen på banan, efter som att mia tkt att jag kunnde göra det två gånger i veckan för att underhålla henne, efter som att hon inte är mogen än för att ställas av eller ta en paus fran hoppningen :)
Så håll utkik efter mer uppdatering imorrn, och juste ska försöka hinna med att berätta om våran unghings också!



Ina efter en utställning i rättvik som treåring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0