Inas Träning Igår

Red ner till banan med Ina igår, ville bara rida igenom och känna att hon går åh böja runt skänklarna och att hon går att ta till baka och rida fram, tempo övningar helt enkelt.
Började med att bara jogga fram, men helt plötsligt på rakt spår så bara snubblar hon och går ner på knäna!! trodde vi skulle gå omkull helt! men hon hittade balans och kom upp! pust! Vet faktiskt inte vad hon höll på med, tror hon var väldigt irriterad på flugorna så hon fick för sej att hon skulle klia sej och det gick ju inte så bra när man travade! lilla klump fina!

Efter så skrittade jag fram några steg och sen så började jag treva så jag skulle känna att hon inte var halt eller nått, men hon var ren så jag fortsatte att jogga och sen gör hon samma sak igen! hon skulle vifta bort med huvut och snubblar igen och går ner på knäna, så nu hoppade jag av och tittade så hon inte gjort illa sig någonstans, men hon hade fått några små skrap sår på knäna och ett litet på mulen, men inget farligt så jag hoppade upp kände så hon inte var hallt och de va hon inte så nu red jag på henne med väldigt mycket tryck och höll upp huvet på henne så hon inte skulle snubbla igen, och hon gick väldigt bra faktiskt! Och lika i galoppen gick hon jätte bra! :) hon gick runt skänkeln och var jätte duktig!
Sen när vi kom hem var hon jätte trött, lilla pluttis! tss :)


ina och jag på hoppträning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0