Ny start!

Här på bloggen kommer jag skriva om min andra halva av mitt liv, juste hästar!
Just nu har jag en ungponny (en liten D-ponny) på precis fyllda 5år, hon gick med föl som fyraåring och jag har satt igånghenne helt nu. Ivåras började jag hoppa henne och hon har gått framåt så otroligt i hoppningen! jag har vart med på ungeför 10 hopplektioner, och då räknar jag med första lektionen då hon aldrig vart på en ridbana, med hinder och hästar som sprang runt henne. Hon var väldigt spänd och jag kunde först hoppa upp på slutet av lektionen, då vi tog och hoppade över bommar, till nu efter 9 veckor, jag får nu vara med på täningarna och göra samma saker som dom andra i gruppen, fast vi föränklar övningarna så det inte blir för svårt.. och nu i Onsdags hoppade jag en bana, hindrena låg på ungefär 50-60 cm, och jag hoppade en grind som vi aldrig hoppat förut, då vi tyckt att den varit för stor, och svår, men vi testade den igår, och hon tvekade inte en sekund hon bara flög över! :) Nu vet ni lite mer om Ragazza Bertonina som hon heter, fast hon kallas Ina.

Sen har jag ett till D-ponny sto som just nu vilar pga en hovledsinflammation, det är också osäkert om hon någonsin blir bra, vilket jag verkligen hoppas att hon blir! det finns ungefär 1000000 saker att säga om henne men jag tar det sen, och så har jag lite mer överaskningar att berätta om mitt häst liv, men vi tar det sen när jag kommer igång här, hoppas verkligen ni gillar det här nu! Och att ni tittar in fler gånger! :)

Ina:

Kommentarer
Postat av: ulrika

Kul att du börja med en hästblogg också:)

2010-06-24 @ 18:30:51
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: N

Jättefin blogg du har, är det din häst på bilden? :D

2010-06-26 @ 19:47:01
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: N

SV: Va fin, va är den för ras å så? :)

2010-06-27 @ 23:01:34
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0