Träningen Igår

Red på banan igår med både Ina och Waranti, och det gick super bra verkligen!

Jag började med Waranti och han har börjat testa lite, eller han försöker lxm komma undan jobbet, efter jag är så mkt mindre än dom som ridit han innan så är det mkt lättare för honom att komma undan med mej, efter som att han är så stor åh rida, men igår satt jag på mej sporrar för att få lite reaktion när jag lägger om benen, för när han inte orkar jobba så spårar han inte längre utan han slirar ut väldigt mycket med baken, för han har inte dom musklerna än att orka, och när han börjar slira är det mycket lättare för mej att få in bekdelen igen när jag har sporrar för då lyssnar han på en gång, och då jobber han super bra! Men jag måste jobba honom väldigt rak när jag går på volt i vänster varv där han slirar värst, bara för att han inte ska göra det, men när han sen orkar spåra riktigt i vänster så kommer jag smått kunna böja lite mer i honom.
Men jag är iaf jätte nöjd med honom igår, för han blev mycket mer lyhörd och höll inte på att försöka komma undan utan han gjorde de jag bad honom! :) Och jag älskar verkligen känslan när det funkar! Och det känns som om jag hittar honom mer och mer för varje gång jag rider honom, det är verkligen jätte kul!

Sen red jag Ina, och tog även sporrar på henne då hon börjar bli för mycker "nej jag orkar inte, vill inte" hon står bara emot och springer på stället och tjafsar, så jag kickade till henne en gång med sporrarna så hon gick frammåt och då gick det mkycket bättre! Det var lxm inget snack om vad hon skulle göra utan hon ska bara gå fram när jag säger det!
Och när jag skulle galoppera så började hon kicka för hon tyckte inte att jag skulle säga till henne att hon skulle galoppera, men då korigerade jag henne en gång med spöet och då gick hon jätte bra sen, man måste verkligen säga till henne när hon bara är dum, för annars tar hon över på en gång och blir sju resor värre, men sen gick hon jätte bra i galoppen det ver inge snack utan hon gjorde det jag bad om!
Jag tycker att det känns bättre att säga till en gång lite skarpare när hon bråkar än att bara sitta åh dalta med henne för det funkar inte på henne! Utan när man säger till att det här ska du göra och inget annant, då gör hon det! Så de är inge daltande med den ponnyn haha! :)

Så jag är väldigt nöjd med båda hästarna idag!
Här nedan kommer lite bilder på Waranti från igår och en film från när jag travade av honom :)














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0