Veckan

Har tränat både Waranti och Ina förra veckan och tog med kameran en gång så tänkte visa ett klipp på Ina och ett på Waranti! :)

Och nu framöver kommer jag börja använda en goggtygel på Ina, den hjälper till attt hålla ner hästens huvud så att den inte kan slänga upp huvudet, vilket tvingar hästen till att alltid jobba med huvudet sänkt, och det funkar SUPER bra på Ina! Varenda gång jag ridit henne har hon hållt på att streta emot, ta upp huvut hela tiden, hon har inte ens försökt att komma ner, och då satt jag på henne denna tygel och VIPS fick jag en annan häst!
I börjar försökte hon ta upp huvudet och streta emot, men när hon märkte att det inte gick att ta upp huvudet så slutade hon att streta och började lyssna på mig och nu lyssnar hon bara på mej och hon blev som en dressyrhäst! hon går stadigt på tygeln och jobbar som hon ska med ryggen! Och goggtygeln är helt slapp, den hjälper mej endast när hon kastar upp huvudet!
Och även när jag tog av tygeln så gick hon i form! Hon har märkt att det är mycket bekvämare att gå nere med huvudet ist för att flänga med det och streta emot!
Så nu har min fina flicka blivit en dröm att rida! :D

Sen har jag ridit Waranti, och just nu håller jag på att hitta knapparna på honom, och det får ta den tiden det tar.. :) så vi får se när jag tar honom på nån träning :)

Waranti:


Det är andra gången Ina har goggtygeln:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0